About Me

My photo
aku seorang yang hidup dalam kesederhanaan.. yang mempunyai perasaan seperti orang lain.. aku inginkan kebahagiaan yang dapat dikongsi bersama dan memerlukan ruang untuk memperbaiki kesilapan.. Allah itu maha pengampun.. mengapa kita manusia sukar utk memaafkan org lain??

Monday, July 12, 2010

terubat sedikit kerinduan

ptg smlm aku g hntar kakak aku kt s.alam.. smpai umah kakak aku dlm kul 7.15pm pastu aku pon balik... dlm perjalanan azan mghrib berkumandang dan ketika itu aku berada di setia alam... sambil drive aku pon memikir manekah hendak ku singgah.. trgerak hati aku utk solat kat rantau panjang.. aku pon x tau nape x trfikir kt tmpat lain.. ketika sampai di selekoh masjid sempat aku menoleh ke kanan.. ade sesuatu yg sudah lama tidak aku perhatikan... setelah selesai solat teringat aku tentang barabg yg perlu aku bawa ke lumut pada hujung minggu ini... barang itu ada di di seberang jalan dari masjid itu.. aku pun membuat panggilan yg sudah lama tidak ku hubungi utk mengambil brg itu..
aku bertemu dgnnya.. sedikit perasaan lega terasa di hatiku dan sedikit terubat kerinduanku... dia membawa brgku keluar dan aku mencapainya.. berkali2 aku memandang wajahnya.. sempat aku memberitahunya yg aku masih menunggunya.. itulah janjiku padanya satu ketika dulu... andai ada jodoh antara kami, aku berharap dia berubah seperti apa yg aku inginkan dan aku harap aku juga berubah seperti apa yg dia harapkan... aku cuma mahu mengecapi rasa bahagia brsamanya dan aku berdoa supaya kami akan bahagia brsama satu hari nanti... Ya-Allah... aku berserah pada-Mu....

No comments:

Post a Comment